Naravoslovni dan za prvošolce
Nazaj
Tudi letos so dijaki prvih letnikov, tokrat 17. in 18. junija 2025, raziskovali, kako kemijski in fizikalni dejavniki vplivajo na življenje v potoku Glinščica in kako pestro je življenje na okoliških travnikih. Izmerili so hitrost vode, globino potoka in izračunali njegov pretok, pH, ugotavljali so vsebnost različnih mineralov in onesnaženost z nitriti in nitrati. Popisali so živali in rastline v potoku in s kečerjem lovili žuželke po travniku. Nabrali so tipične travniške rastline in jih določili s pomočjo slikovnih rastlinskih ključev. Z metodami proučevanja živih in neživih dejavnikov so se srečali prvič in bili so presenečeni, koliko različnih vrst živi v naši neposredni okolici in kako močno neživi dejavniki vplivajo na življenje.
Naravoslovni dan je lahko tudi zabaven, če je lep dan in prijetna okolica ob potoku. Tole se je slišalo od učiteljev kemije, biologije in fizike: »Kdo bo obul gumijaste škornje in z vodno mrežo polovil pijavke, postranice, ličinke kačjih pastirjev in morda kakšno žabo ali ribico?«
»To je kečer, posebna nežna mreža, s katero v obliki osmic prečešeš travnik in poloviš kobilice, mravlje, hroščke in pajke. Kdo bo poskusil?«
»Tole je komplet za določanje nitratov. Slediš navodilom, dodajaš reagente in primerjaš z znanimi vzorci. Kislost tal bomo izmerili pa kar s pH indikatorskim lističem.«
»A kako bomo določili pretok? Vržeš nek plovec v potok in meriš čas, v katerem prepotuje določeno razdaljo. Potem pa korak po korak izmeriš globino potoka, da dobiš prerez struge. In vstaviš v formulo.«
Besedilo in fotografije: Maruša Sotler Wedam






- Vpis v 1. letnik
- Svetovalna služba
- Poljane v sliki
- Fotozgodbe
- Spletne učilnice
- AAI, Eduroam in Office365
- Šolska malica
- Poljane staršem
- Tutorstvo
- Učbeniki in učbeniški sklad
- Govorilne ure
- Letni koledar
- Mednarodni projekti
- Izdaja duplikata
- Izjava o dostopnosti
- Dostopnost spletnih vsebin
- Kazalo strani
- Prepis na našo šolo