Za vse oddelke 2. letnika - projektni dan na temo Odgovornost
Nazaj
V torek, 5. marca, smo izvedli projektni dan na temo Odgovornost. Kratko povzemamo dogajanje in vtise iz vseh oddelkov 2. letnikov:
Za 2.A:
ODGOVORNOST DO OKOLJA IN PTIC
Sodelujoča učitelja: Jan Jereb, prof. športne vzgoje, in Mateja Jakša Jurkovič, prof. glasbe
Projektni dan je uvedel Jan Jereb s temo o odgovornosti nasploh, sledilo je predavanje dijaka 2.A Jakoba Majdiča. Jakob se ljubiteljsko ukvarja z opazovanjem in preučevanjem ptičev ter je njihov velik poznavalec. Sošolcem je razložil, kako razvrščamo ptiče, opisal je njihovo telesno zgradbo, vedenje ter oglašanje. Izpostavil je nekaj klasičnih glasbenih del, katerih nastanek se navezuje na petje ptičev. Povedal je, da ptiči izumirajo zaradi neodgovornega človeškega obnašanja. Projektni dan smo zaključili v Tivoliju, kjer smo poslušali in prepoznavali oglašanje posameznih ptic.

Za 2.B:
MED ODGOVORNOSTJO DO DRUGIH IN DO SEBE
Sodelujoči učiteljici: Alenka Arbiter, prof. slovenščine, in Lucija Krošelj Košec, prof. latinščine

Za 2.C:
ODGOVORNOST DO SEBE IN SOČLOVEKA
Sodelujoča učitelja: Mateja Pandel, prof. slovenščine, in Luka Kelc, prof. sociologije
Dijaki so prek dela z besedilom in delovnega lista spoznavali razliko med družbeno in osebno odgovornostjo, nato pa svojo osebno odgovornost ter empatijo krepili z različnimi socialnimi igrami (hoja čez reko, poligon z zavezanimi očmi, pisanje pisma otroku). Svoja spoznanja so uporabili v poustvarjalni dejavnosti, ko so v skupini izdelali konse na naslovno tematiko. Dijaki so na projektnem dnevu krepili zaupanje vase in v vrstnike ter se izkazali v urjenju številnih, zelo kontrastnih kompetenc: vse od kritičnega mišljenja pa do fine motorike.

Za 2.D:
ODGOVORNOST DO ČISTE PITNE VODE
Sodelujoča učitelja: Nika Veronek, prof. geografije, in Emil Lokar, prof. angleščine
V okviru projektnega dneva smo obiskali javno podjetje Voka in si ogledali vodarno Kleče. Tam smo imeli tudi dve predavanji, diskusijo, ogledali smo si model podtalnice in v sklepnem delu predstavili tudi naloge – izdelke dijakov. Naloge so bile razdeljene v tri sklope: Izdelava plakata na temi: Voda iz pipe, zakaj pa ne? ALI Pijmo čisto pitno vodo tudi jutri! Druga možnost je bila izdelava naloge z naslovom Izračun moje dnevne porabe vode, tretja pa naloga Od kod priteče voda do mojega doma?

Za 2.E:
ODGOVORNOST POTEGAVŠČIN IN PREVAR
Sodelujoča učitelja: Marko Trobevšek, prof. slovenščine, in Miloš Pogačar, prof. športne vzgoje
Trobevškovo predavanje se je dotaknilo raznovrstnih potegavščin in prevar s poudarkom na umetnosti; začelo se je z odmevno ameriško afero izpred desetletij, ko se je matematik Alan Sokal pohecal z ugledno revijo za kulturne študije, da mu je objavila razpravo iz samih nesmislov, končalo pa pri teološko utemeljenih seksualnih podvigih Prešernovega nagrajenca, patra jezuita Marka Ivana Rupnika. Pogačar je pripravil zanimiv pregled športnih goljufij in ga kronal z 'božjo roko' Diega Maradone iz leta 1986, sledil pa je še ogled kvazidokumentarca Houston, imamo problem. V diskusiji se je pokazalo, da dijakom niti abstraktna vprašanja o umetnosti niti ekstravagantnosti Titovega režima niso tuja tema; verjetno bi se torej projektni dan smel šteti za uspešnega.

Za 2.F:
SEM ODGOVOREN / ODGOVORNA DO OKOLJA, V KATEREM ŽIVIM?
Sodelujoči učiteljici: Tanja Ašič, prof. francoščine, in Tanja Cvirn Pavlin, prof. kemije
Dijaki so na začetku dela s pomočjo telefona in orodja Padlet zapisali, kaj jim pomeni izraz odgovornost do okolja. Odgovore smo pokomentirali in tako naredili uvod v projektno delo. Ogled slovenskega dokumentarnega filma Cena plastike avtorice Sarah Neubauer nam je dal misliti, saj se dotakne marsikatere vsebine, od sežiga odpadkov v cementarni Anhovo in kakovosti bivanja v okolišu sežigalnic odpadkov, do dejstva, da recikliramo majhen delež odpadkov, ki jih zbiramo ločeno, pa tudi, da nekatera podjetja z odpadki dobro služijo. Po ogledu filma in pogovoru so dijaki v skupinah zapisali, kaj sodi v določeno kategorijo odpadkov (embalaža, papir, steklo, biološki odpadki, ostalo), pregledali smo pa tudi najpogostejše napake pri njihovem ločevanju. Sledili sta delavnici v dveh skupinah; ena skupina je v šolskem atriju pregledala vsebino šolskih košev in ugotavljala, kako dobro nam gre ločevanje na ravni šole, druga skupina pa se je naučila v francoščini povedati, kaj lahko kot posamezniki naredimo za ohranitev planeta. Potem sta se skupini zamenjali. Po predstavitvi ugotovitev smo naredili evalvacijo dneva in zbrali predloge za delo na šoli, ki jih bomo posredovali vodstvu. Ugotovili smo, da smo se naučili veliko novega, zanimivega in praktičnega in da je odgovorno ravnanje, tako posameznikov kot države, nujno, da bomo na našem planetu lahko živeli zdravo in ga ohranili za prihodnje rodove.

Za 2.G:
ODGOVORNOST DO SAMEGA SEBE IN POMOČ STAROSTNIKOM
Sodelujoči učiteljici: Irena Sečnik, prof. matematike, in Saša Perović, prof. zgodovine
V 2.g smo projektni dan izkoristili za dve delavnici. Najprej smo se odpravili na Univerzo Sigmunda Freuda, kjer so nam pripravili delavnico na temo Odgovornost do sebe. Pogovarjali smo se predvsem o perečih temah, s katerimi se srečujejo naši dijaki: odgovorno žuranje in alkohol, odgovorna spolnost, počitek, šola, prijatelji … Po delavnici smo se odpravili v Dom starejših občanov Tabor, kjer smo se družili s starostniki. Z njimi smo se pogovarjali, se igrali družabne igre. Naše dijakinje pa so z igranjem klavirja pričarale prav posebno vzdušje. Zaključili smo v šoli, kjer smo svoje izkušnje povezali z zgodovino. V čudovit šopek.

Za 2.H:
KAJ BI VPRAŠALI MARIE CURIE?
Sodelujoči učiteljici: Darinka Marc, prof. slovenščine, in Nada Žonta Kropivšek, prof. fizike
Po zgoščeni predstavitvi znanstvenih dosežkov Marie Curie in nekaj smernicah za ogled filma tudi ob izpostavitvi sredstev fillmskega jezika smo si ogledali biografski film o njej. Nato so dijaki v skupinah po dva ali trije vsebino filma in znanstvene dosežke Marie Curie premislili ob temi odgovornosti, ki smo jo razdelili v pet podtem: 1. Pot v znanost in odgovornost za lastno znanje, 2. Odgovornost (naloga) znanosti v družbi, 3. Družbena odgovornost do položaja ženske v znanosti, 4. Odgovornost do sebe – Marie Curie med družino in kariero, 5. Odgovornost do otrok. Vsaka skupina je nato napisala po tri vprašanja, ki bi jih želeli zastaviti Marie Curie. Poseben izziv je bil oblikovati tudi odgovore na ta vprašanja. Ob pomoči obeh učiteljic in z veliko kreativnega sodelovanja in raziskovanja dodatnih virov so nastali zelo zanimivi odgovori, katerih del bomo združili v fiktivni intervju z Marie Curie.
