iskanje

Za vse oddelke 1. letnika - projektni dan na temo Odgovornost

Nazaj

V torek, 5. marca, smo izvedli projektni dan na temo Odgovornost. Kratko povzemamo dogajanje in vtise iz vseh oddelkov 1. letnikov:

 

 

Za 1.A:

POLITIČNA PROPAGANDA IN ODGOVORNOST

Sodelujoča učitelja: Miha Pohar, prof. zgodovine, in Blaž Ivanuša, profesor matematike

Dijaki so poslušali predavanje o politični propagandi s poudarkom na manipulaciji, (morebitnih) posledicah in odgovornosti tistih (beri: oblasti), ki jo uporabljajo za doseganje svojih političnih ciljev. Primeri so bili vzeti iz polpretekle zgodovine (Nemčija, SFRJ, SZ, Severna Koreja …) in sedanjosti (ZDA, slovenski politični prostor …).  Presenetilo me je, da je prvošolce predavanje tako pritegnilo, da jim niti za hip ni padla koncentracija. Pa naj še kdo reče, da mladih družbeni procesi ne zanimajo.

VIR fotografije:

Za 1.B:

ODGOVORNOST DO NARAVE

Sodelujoči učiteljici: Jana Škrlep, prof. biologije, in Nataša Žemva, prof. angleščine

Z aktivnostmi projektnega dne sva želeli doseči, da bi dijaki čim bolj opazovali naravo, da bi hodili po mestu, mestnem parku ali po gozdu z odprtimi očmi in ob tem opazili, kako človek spreminja naravo sebi v prid in s tem škoduje drugim živim bitjem. V ta namen so dijaki prebrali posamezna poglavja iz knjige Samo narava – Ekologija v prozi in podobi avtorja dr. Davorina Tometa in povzeli avtorjeve glavne misli ter jih predstavili sošolcem. Dr. Davorin Tome je za dijake pripravil zanimivo predavanje, nato so imeli dijaki priložnost, da se pogovorijo o perečih ekoloških problemih s strokovnjakom. Nadaljevali smo s samostojnimi sprehodi v okolici šole (Grad, Tivoli, nabrežje Ljubljanice, tržnica ...). Dijaki so opazovali vplive človeka na naravo in sobivanje živih bitij v umetnem ekosistemu, torej v mestu.  Svoja opazovanja so fotodokumentirali in jih komentirali. Dijaki so bili ob koncu dneva zadovoljni, med drugim so zapisali: »Trud za predstavitev poglavij se je izplačal, saj smo bili nagrajeni z zanimivim predavanjem, ki nam je odprlo oči in poskrbelo, da bomo v prihodnje bolj mislili na ekološke težave v svetu.«

Oglejte si nastalo fotozgodbo.

Za 1.C:

ODGOVORNOST V JAVNOSTI

Sodelujoči učiteljici: Nataša Žiger, prof. slovenščine, in Jasmina Pavčič, prof. zgodovine

Tema projektnega dneva v 1.C je bila odgovornost v javnosti. Dijaki (delo v skupinah) so prek različnih člankov na temo aktualnih dogodkov prepoznavali različne vrste odgovornosti, se o tem pogovarjali najprej v skupini in nato s celim razredom. Svoja spoznanja je vsaka skupina predstavila v komentarju, ki so ga napisali na temo izhodiščnega besedila (članki). Poudarek je bil predvsem na razvijanju kritičnega mišljenja in kritičnega sprejemanja informacij.

Za 1.D:

ŽIVLJENJSKI KROG SMETI

Sodelujoči učiteljici: Ines Vozelj Šteharnik, prof. ruščine, in Anja Ajdovec, prof. kemije

V projektnem dnevu smo izpostavili pomen pravilnega ločevanja odpadkov in njihove ponovne uporabe. Najprej smo obiskali Regijski center za ravnanje z odpadki (RCERO) na Barju, kjer so za nas pripravili uvodno predstavitev, zatem pa smo si ogledali obrate za mehansko in biološko obdelavo odpadkov. Nato smo v šoli nadaljevali z izdelavo plakatov na temo ločevanja odpadkov in njihove ponovne uporabe. Primerjali smo tudi ravnanje z odpadki v Sloveniji in Ukrajini. Prek pogovora s čistilko smo spoznali njeno delo v šoli ter se zvedli, kako lahko sami pripomoremo k čistejšemu okolju v šoli. Dijaki so v okviru projektnega dne spoznali obdelavo odpadkov na ravni Ljubljane in okolice ter prenesli to vedenje na ravnanje z odpadki v gospodinjstvu. Vrednost projektnega dne je bila v spoznanju, da se moramo zavedati, kako pomembno je naše pravilno ravnanje z odpadki za širšo skupnost, predvsem pa tega, da so ob nas ljudje, ki s svojim vsakdanjim delom skrbijo, da živimo v čistem okolju.

Za 1.E:

ODGOVORNO PISANJE SEMINARSKE NALOGE

Sodelujoča učitelja: Petra Novak, prof. španščine, in Janez Malovrh, prof. informatike

V 1. letniku dijaki španskih oddelkov pišejo skupno seminarsko nalogo pri predmetu španščina in informatika, zato sva se odločila, da se na projektnem dnevu usmerimo predvsem v kritično presojanje uporabljenih virov, spoštovanje avtorskih pravic in pasti uporabe umetne inteligence. Na začetku projektnega dne smo se pogovarjali o vrednotah, ki sestavljajo osebno in akademsko integriteto ter se ukvarjali avtorskimi pravicami. Dijaki so tako dobili boljši vpogled v svojo odgovornost pri pisanju naloge ter pomembnost citiranja in navajanja virov. V nadaljevanju smo s pomočjo videa o uporabi umetne inteligence, ChatGPT, spoznali, kako nam ta lahko pomaga in hkrati opozorili na probleme, ki jih prinaša. V skupinah so na konkretnem primeru odlomka seminarske naloge s preteklega leta, pri kateri je avtor uporabil umetno inteligenco, ugotavljali, zakaj sta učitelja vedela, da je prišlo do nepoštenosti. Na koncu projektnega dne so dijaki v parih oblikovali kodeks pisanja seminarske naloge. 

Za 1.F:

ODGOVORNOST DO SEBE

Sodelujoče učiteljice: Petra Hrovat Hristovski, prof. francoščine in angleščine, Nataša Nakrst, prof. športne vzgoje, Ana Lazić Paunović, tuja učiteljica za angleščino

Dijaki so spoznali, da zdravje ni samoumevno, da je tesno povezano z duševnim in telesnim počutjem, kako pomembna je skrb za oboje, kateri so dejavniki slabega počutja in slabe samopodobe, spoznali so razsežnost in pogostost težav, ozavestili pomen empatije in korakov do boljšega počutja. Zavezali so se k odgovorni skrbi zase in za druge.

Za 1.G:

SMO TUDI DO MIGRANTOV LAHKO ODGOVORNI?

Sodelujoča učitelja: Neža Kolbezen, prof. nemščine, Miha Osredkar, prof. zgodovine in geografije

Glavni poudarek projektnega dne je bil vzbuditi čut do pomoči potrebnih migrantov. Dijaki so bili izredno sodelovalni, kar se je najbolje odražalo v zanimivih in nepričakovanih diskusijah v skupinah. Najbolje je uspel del, ko so dijaki prevzeli pobudo pri izmenjavi mnenj in v nekem delu ure učitelj ni bil več potreben. Kot končni izdelek so dijaki izdelali brošure, ki bi lahko služile kot pomoč pravkar prispelim mladim migrantom na našo šolo in jim olajšale vključevanje v družbo in preživetje. Meniva, je bil projektni dan nadvse uspešno izveden in da bo vsak od sodelujočih s seboj vzel košček na novo pridobljenega znanja.

Za 1.H:

ODGOVORNO RAVNANJE S SPOMENIŠKO ZAŠČITENIMI STAVBAMI

Sodelujoči učiteljici: Simona Sašek, prof. angleščine, in Tina Pintar, prof. likovne umetnosti in umetnostne zgodovine

Projektni dan je bil namenjen varovanju nepremične kulturne dediščine, zato so si dijaki 1.H razreda na licu mesta ogledali obnovljeno poslopje nekdanje tovarne Rog in stavbo naše šole. Ob vodenem ogledu konservatork, Tatjane Adamič in Marije Režek Kambič, iz ljubljanskega ZVKD, so dijaki spoznali različne stopnje varovanja nepremične kulturne dediščine. Konservatorki sta poudarili, da ohranjanje dediščine prispeva k trajnostnem razvoju družbe, saj spodbuja odgovorno ravnanje s stavbami in preprečuje nepotrebno uničevanje. Ohranjena kulturna dediščina pomembno prispeva k bogatenju in oblikovanju nacionalne identitete. Ob koncu projektnega dneva so dijaki pripravili okroglo mizo, na kateri so si izmenjali mnenja o obnovljenem Rogu in naši šoli.

MENU
Hitre povezave