iskanje

Poljanski oder do šolskega leta 2022/23

Nazaj

Koordinatorica in soustvarjalka: Katarina Torkar Papež

 

POGLED NAZAJ

PO je delovanje v letu 2022/ 23 potrdil z odličji. Nadaljevalna skupina je  za predstavo NEBO na FESTIVALIH srednješolskih umetniških skupin VIZIJE prejela glavno nagrado za najboljšo predstavo in vizionarja za najboljšega igralca, na TRANSGENERACIJAH pa prvo nagrado za izvirno kreativno postavitev v celoti.
Tudi začetniki so se izkazali z avtorskim projektom HANA, ki je snovno izhajal iz Grumove drame Dogodek v mestu Gogi. Posebnost dijaške adaptacije pa je bila predvsem prostorska uprizoritev, saj so se prizori vrstili po celi šoli. 

Prav tako je bilo v 2. sezoni: 2023/ 24. Za avtorsko predstavo  ZADNJA VEČERJA ALI PERUTNIČKE IN 13 AVTORSKIH PRIZOROV je kolektiv nadaljevalne skupine PO prejel vizionarja za najboljšo predstavo v celoti in transgeneracijsko nagrado za inovativnost igre.

Začetniki so svoje delo pokazali na odprti vaji/ šovingu v dveh razredih na šoli. 

O predstavi pretekle sezone: ZADNJA VEČERJA ALI PERUTNIČKE IN 13 AVTORSKIH PRIZOROV  je mentorica Maša Pelko med drugim zapisala:
"/…/ neverjetno pomembna predstava, ki ne samo, da je umetniško, konceptualno, izvedbeno in vsebinsko dovršena, ampak dejansko v ljudeh sproža to, kar zmore redkokakšna predstava, če sploh še katera, v profesionalni izvedbi - ljubezen do teatra, navdušenje nad ukvarjanjem z gledališkim, enostavno ljubezen, predanost, očaranost, fascinacijo, radovednost, vse skratka, zaradi česar smo se sami odločili za ukvarjanje s tem. Ob tem bi res rada omenila, da o tej predstavi non stop govorijo profesionalci kot so Jernej Lorenci, Marko Mandić, Sebastijan Horvat, Anja Novak, Jure Heningman, Nejc Cijan Garlatti, Nina Rajić Kranjac, skratka vrhunski slovenski umetniki, najbolj vzpostavljeni na svojem področju.

Na drugi strani je to predstava, ki neverjetno močno vpliva na mlade - na Vizijah smo srečali fanta, ki je rekel, da se želi s teatrom ukvarjati prav zaradi te predstave, sama sem imela poleti na mladinskih delavnicah dve punci, ki sta se zaradi te predstave sploh vpisali na Poljane - ker hočeta biti del Odra. Hočem reči, da je predstava pomembna tako da vse, ki smo že globoko zabredli v gledališče in iščemo velikokrat argumente, zakaj v tem vztrajati, in hkrati tiste, ki se v teater šele sveže zaljubljajo."

O skupinah: Poljanski oder je dejavnost, ki je organizirana v dveh skupinah: v začetni in nadaljevalni. Vsako od skupin vodijo trije mentorji: dva zunanja, profesionalna mentorja, in ena profesorica oziroma profesor učiteljskega zbora Gimnazije Poljane. Pred dvema letoma sta Benjamin Krnetić (igralec) in Daniel Škufca (režiser) vodila začetnike, Nataša Keser (igralka) pa nadaljevalce. Z njimi je sodelovala Katarina Torkar Papež (profesorica).
.

Lani so začetnike vodili: Nataša Keser (igralka), Jan Krmelj (režiser) in Vid Skrbinšek (profesor), nadaljevalce pa: Maša Pelko (režiserka), Timon Šturbej (igralec), Katarina Torkar Papež (profesorica).

Letos bosta profesorska mentorja ista, zunanji pa naslednji:
začetnike bosta vodila Živa Selan in Marko Dragojevič (oba igralca),
nadaljevalce pa Voranc Boh (igralec) in Nina Ramšak (režiserka).

Vsaka od skupin se sprva dobiva vsaj dvakrat na teden po tri ure, kasneje se frekvenca in intenzivnost vaj stopnjujeta.

Dejavnost je za vse, ki se zanjo odločijo, obvezujoča, saj zaradi kontinuitete procesa ne dopušča izostajanja. Zato dijaki pridobijo status umetnika, s katerim lahko uveljavljajo nekatere posebnosti ocenjevanja.
 

Izhodišče: Pobudnika eksperimentalne forme PO, Benjamin Krnetić  in Daniel Škufca, sta oblikovala tudi kodeks delovanj odra,
t. i. Zaveze, v katerih med drugim beremo:
»Poljanski oder ni namenjen dijakom zgolj formalno, temveč je docela podrejen njihovim ustvarjalnim potrebam. Je stičišče angažirane misli mentorjev (profesorjev in bivših dijakov, sedaj gledaliških profesionalcev) in instinktov mladih ljudi, ki svoje razmisleke, čustvovanja in probleme uspejo artikulirati izoblikovano, premišljeno in navdahnjeno. 

Ključno je, da je prostor Poljanskega odra Gimnazija Poljane, saj se z ustvarjalnim delom znotraj izobraževalne institucije, vendar izven uradnih ur pouka, nudi predrugačen pogled na izobraževalno-vzgojni sistem sam.

S strani ravnatelja, profesorskega zbora in vseh ostalih zaposlenih na šoli je PO prepoznano in podprto ustvarjalno delovanje. 

Mentorsko zasnovano delo z dijaki se s pedagoškega vidika osredotoča na igro v praksi, na artikulacijo zakonitosti gledališkega medija, na vzpostavitev avtorskega odnosa v ustvarjalnem procesu, na razvoj kritičnega mišljenja in na zaznavo ter poglobitev performativnega potenciala dijakov. 

Z vidika dijaškega obšolskega udejstvovanja pa je delo raziskovalno in kolektivno ter se osredotoča na artikulacijo lastnih potreb v ustvarjalnem procesu in na opismenjevanje skozi uprizoritveno prakso ter zahteva nenehno samorefleksijo in natančno analizo dela v skupini.

Cilj delovanja Poljanskega odra je v umetniških posegih, predstavah, dogodkih in akcijah, ki središčijo odnos dijakov do okolice in sveta, temu odnosu omogočajo prostor izraza in se vsakič kažejo kot kolektivna gesta.«



O, končno je napočil čas za jutri, 2016. V sodelovanju s Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo

Zadnja večerja

MENU
Hitre povezave